Tierps kommun
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö 

Sidornas funktioner

Så här använder du sidornas funktioner:

Anpassa
Du kan bestämma hur webbplatsen ska visa text.
Du kan ändra storlek, teckensnitt,
radavstånd och kontrast mellan text och bakgrund.

Anpassa webbplatsen (informationen ligger utanför lättlästa sidor. Stäng sidan för att komma tillbaka) öppnas i nytt fönster

Lyssna på sidan
Klicka på ordet "Lyssna" ovanför texten.  
Spelaren läser automatiskt upp
texten i mitten på sidan.
Du kan också markera den text
som du vill läsa upp.
Klicka på triangeln för att starta spelaren.

Spelaren har också en hjälpfunktion.
Vill man ha hjälp trycker man på frågetecknet.
Ta bort funktionen genom att klicka på ordet "Lyssna" igen.

Vill du skriva ut sidan på ett papper?
På varje sida finns en liten bild på en skrivare. Intill står det
Skriv ut. Klicka på den om du vill skriva ut sidan på en skrivare.

Sök-hjälp
Ovanför den röda linjen,
finns en vit ruta där det står "Ange sökord".
Där kan du skriva ordet på det du söker
och sedan trycka på Enter på ditt tangentbord.
Då får du en lista på lättlästa sidor
som innehåller det ordet du skrev.

A-Ö
A-Ö är en lista
på lättlästa sidor i bokstavsordning.
Du klickar på A-Ö ovanför sök-hjälpen.

Tipsa andra
Under texten på varje sida
finns flera knappar bredvid orden "Tipsa andra ".
Med de knapparna kan du dela sidan med andra
genom e-post och andra nätforum som Windows Live, Twitter och Facebook.

Vill du fråga?
Längst ner på varje sida står ett namn.
Det är namnet på den person som senast skrev på sidan.
Vill du fråga den personen något så klickar du på namnet.
Sen fyller du i formuläret och klickar på skicka.

Tipsa andra:
Sidan publicerad 2011-06-22 av
Tierps kommun
Centralgatan 7, 815 80 Tierp
Telefon: 0293-21 80 00
Org nr: 212 000-0266