- Ansökningsblankett för kompensationsbidrag 2020
Kontakta kommunen
Telefontider | Må - fr 9.00-16.00 |
---|---|
Telefon | |
E-post | |
Besök | Centralgatan 7, Tierp |
Öppet | Må - fr 7.30-16.00 |
Ansökningsblankett för kompensationsbidrag 2020
Beskriv kort vad ni söker för, samt vilka konsekvenser det har inneburit för föreningen med uteblivna intäkter och ökade kostnader.
I ansökan ska en ekonomisk redovisning bifogas som styrker de minskade intäkterna (netto) eller ökade kostnaderna genom jämförande statistik och resultatrapport för samma period 2019 och 2020.
Det man söker för ska vara planerat och finnas med i föreningens verksamhetsplan för 2020.
Bidrag kan sökas för
- Minskade intäkter för exempelvis cuper, turneringar, föreställningar, arrangemang.
- Minskade hyresintäkter.
- Ökade kostnader för omställning och anpassning av verksamhet.
Bidrag kan inte sökas för
- Löner och arvoden.
- Uteblivna intäkter från sponsorer.
- Kostnader som inte har någon koppling till Corona pandemin.
- Kostnader för reparationer, underhåll, inventarier och förbrukningsartiklar.
Förening som har erhållit kompensation med anledning av Corona pandemin från annan aktör, myndighet eller organisation ska ange det i ansökan, bidragets storlek och vad man fått kompensation för.
I ansökan ska man också ange om man inte sökt kompensation från annat håll och varför man inte gjort det.
Ansökan kan skickas in löpande med sista ansökningsdatum 30 november 2020.
Mer information om hur vi behandlar personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på www.tierp.se/GDPR Öppnas i nytt fönster..