Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Livsmedelsreklamation

Här kan du anmäla reklamationer och fel på våra livsmedelsavtal.

Du behöver ALLTID göra en reklamation snarast till leverantör. Detta är vår interna uppföljning av våra avtal för att kunna följa upp och ev. kräva viten från våra leverantörer.

Avtalsvillkor:

  • Lagerförda anbudsvaror skall kunna beställas till kl. 16.00 två dagar innan (Skånemejeri 10.00 dagen innan).
  • Beställningar skall bekräftas skriftligen av leverantören samt leveransdatum.
  • Om leverantör inte kan leverera har beställare rätt att införskaffa motsvarande från annan leverantör.
  • Beställningsvaror skall kunna levereras inom 10 vardagar efter beställning.
  • Leverans som kommer ske 1 timme före eller efter överenskommen tid skall meddelas beställaren, senast 14.30 (Heby 13.00).
  • Ersättningsvaror och borttagna produkter skall meddelas och godkännas av beställaren.

Leveransavgift:

  • Martin & Servera: Under 1000kr tas 100kr i avgift ut.
  • Skånemejeri: under 350kr tas 50kr ut.
  • Upplands trädgårdsprodukter & Risten: Under 500kr tas 50kr ut.

Om flera kundnummer finns på samma adress räknas detta som en leverans och den gemensamma beställningssumman måste överstiga fraktfri leveranssumma.

Tidpunkt för reklamationen/felet? * (obligatorisk)
Tidpunkt för reklamationen/felet?


Reklamationen avser  * (obligatorisk)
Går att kryssa i fler rutor.
Reklamationen avser