Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Marknad

Marknaden anordnas andra torsdagen i maj, respektive oktober mellan klockan 09.00 -18.00. När Kristi Himmelsfärdsdagen infaller andra torsdagen i maj, flyttas marknaden till den tredje torsdagen i maj.

Marknaden är på Stora Salutorget i centrala Tierp.

Marknad för år 2024

Vårmarknad 16 maj
Höstmarknad 10 oktober

Marknadsplatserna

Torget har 152 marknadsplatser som är ca 3 x 5 meter. Alla platser kostar 500 kronor. Elavgift tillkommer med 100 kronor och endast godkända kablar får användas.

Säljare har med sig eget bord, tak eller liknande och marknaden är utomhus.

Ansökan om marknadsplats

Elanslutning beställs i ansökan.

Vid avbokning återbetalas ej erlagd avgift.

Ansökan kan göras skriftligt och ska innehålla följande för att godkännas:

  • Firmanamn, fullständigt namn, juridisk person/enskild firma
  • Kontaktperson
  • Momsreg nr
  • Organisationsnummer
  • Adress
  • Telefon-, faxnr
  • Antal platser
  • Varusortiment

Elanslutning beställs i ansökan.

Skriftlig ansökan skickas till:
Tierps kommun
Marknad
815 80 Tierp

Ansökan om marknadsplats Pdf, 161 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 161 kB)

Försäljning av livsmedel

För försäljning av livsmedel, se Livsmedel.

Frågor som berör livsmedelsförsäljning ställs till Medborgarservice.

Hur sker fördelning av marknadsplatserna?

Fördelning av marknadsplatserna sker i turordning efter ansökningsdatum.
Platserna skall var intagna före kl 08.00 på marknadsdagen.

Ideella föreningar och skolklasser inom kommunen som ansöker om marknadsplats får sin tilldelade plats utan kostnad.

Får varusortimentet ändras?

När marknadsplatserna är fördelade får inte varusortiment ändras utan kommunens tillstånd.