Kontakta kommunen
Telefontider | Må - fr 9.00-16.00 |
---|---|
Telefon | |
E-post | |
Besök | Centralgatan 7, Tierp |
Öppet | Må - fr 7.30-16.00 |
Bygglovsansökan
När alla handlingar och ritningar för åtgärden du söker om är klara är det dags att göra ansökan eller anmälan i E-tjänsten. Det gör du via kommunens e-tjänst.
Har du inte möjlighet att ansöka via e-tjänsten (exempelvis pga av skyddad identitet eller liknande) går det att i undantagsfall bra att hämta blanketter hos Medborgarservice i kommunhuset.
Vilka handlingar ska bifogas?
Bygglovsritningarna ska visa att du uppfyller alla krav enligt PBL,PBF osv
De övriga ansökningshandlingar som är aktuella för just din åtgärd kan variera beroende på bland annat projektets omfattning. Handlingarna ska vara relevanta för åtgärden.
Digital handläggning
Ärenden inom miljö- och hälsoskydd, bygglov och naturvård handläggs digitalt. Kunder och sökande kommer i första hand att kontaktas via e-post.
Önskar du återkoppling och information kring din ansökan eller anmälan via brev är det viktigt att du anger det.
Information om hur vi behandlar personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på tierp.se/gdpr.