Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Bygglovsansökan

När alla handlingar och ritningar för åtgärden du söker om är klara är det dags att skicka in ansökan eller anmälan. Det gör du enklast via kommunens e-tjänst.

Har du inte möjlighet att ansöka via e-tjänsten går det bra att hämta blanketter hos Medborgarservice i kommunhuset.

Vilka handlingar ska bifogas?

Bygglovsritningarna ska visa att du uppfyller alla krav enligt boverkets byggregler.

De bygglovshandlingar som är aktuella för just din åtgärd kan variera beroende på bland annat projektets omfattning. Handlingarna ska vara relevanta för åtgärden.

Digital handläggning

Ärenden inom miljö- och hälsoskydd, bygglov och naturvård handläggs digitalt. Kunder och sökande kommer i första hand att kontaktas via e-post.

Önskar du återkoppling och information kring din ansökan eller anmälan via brev är det viktigt att du anger det.

Information om hur vi behandlar personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på tierp.se/gdpr.