Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Bygglovsansökan

Ställ dina frågor direkt till oss under våra Bygga & bo-dagar. Handläggare som arbetar med bygglov finns på plats i kommunhusets reception den 20 april och 18 maj klockan 13.00-18.00. I mån av tid kommer även tjänstepersoner som arbetar med enskilda avlopp och strandskydd att finnas tillgängliga.

Ansökan eller anmälan enligt PBL.

Vilka handlingar ska jag skicka in?

Ritningarna ska visa att du uppfyller alla krav enligt boverkets byggregler.

Kom ihåg att skicka med relevanta handlingar. Vilka handlingar som är aktuella för just din åtgärd kan variera beroende på bland annat projektets omfattning.

Digital handläggning

Ärenden inom miljö- och hälsoskydd, bygglov och naturvård handläggs digitalt. Kunder och sökande kommer i första hand att kontaktas via e-post.

Önskar du återkoppling och information kring din ansökan eller anmälan via brev är det viktigt att du anger det.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på tierp.se/gdpr Öppnas i nytt fönster..