Kommunens logotyp

Tierps kommuns logotyp består av kommunvapnet och texten Tierps kommun. Texten är placerad till höger eller under vapnet. Teckensnittet är Frutiger.

Logotypen finns att ladda ner som högupplöst för tryckändamål och lågupplöst till publicering på webben. I kommunens grafiska profil Pdf, 771 kB, öppnas i nytt fönster. beskrivs reglerna om hur logotypen och vapnet får användas.

Logotypen finns i tre utföranden, för att man ska kunna välja en som passar optimalt för det utrymme och sammanhang det ska användas i.

Logotypen för webb eller tryckändamål

När bilden ska användas till tryck ställs större krav på bildkvalitén, därför använder man filformatet eps. För att du ska kunna öppna filerna krävs det att du har programmen Photoshop eller Illustrator installerade.

Du hämtar logotypen genom att högerklicka på länken och välja Spara mål som.

Varför blir trycksaksfilen jag laddar ner en .ps fil och inte en .eps?

Det uppstår ett fel när filen laddas ner till PC via Internet Explorer (inte Chrome eller Firefox). Om filen du laddat ner inte skulle fungera så byt ut filnamnet från .ps till .eps.