Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Synpunkter och klagomål

Det är viktigt för oss att få veta om du är missnöjd med något av det som Tierps kommun erbjuder. Synpunkter och klagomål hjälper oss att rätta till misstag och förbättra våra verksamheter.

Är det en felanmälan?

Har du upptäckt något fel, t ex en trasig gatlykta, eller har synpunkter på gator, vatten, renhållning eller fastigheter ska du göra en felanmälan.

Felanmälan

Du lämnar dina synpunkter och klagomål i formuläret nedan, eller ladda ner blanketten för synpunkter och klagomål Pdf, 662 kB, öppnas i nytt fönster. (Pdf, 662 kB).

Ärendet blir registrerat som allmän handling, och du har rätt att vara anonym, men då kan vi inte återkoppla till dig.

Lämna din synpunkt/klagomål

Uppgifter markerade med * måste fyllas i.



Dina kontaktuppgifter
Dina kontaktuppgifter








För att kunna hantera din ansökan eller ditt ärende behöver Tierps kommun få tillgång till vissa personuppgifter. När du skickar in uppgifter via formuläret kommer de att behandlas med stöd av EU:s dataskyddsförordning artikel 6 1e myndighetsutövning. Personuppgifterna bevaras/gallras i enlighet med gällande dokumenthanteringsplan.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på www.tierp.se/GDPR Öppnas i nytt fönster..

Det här händer sen

Dina synpunkter och klagomål tas omhand av närmsta chef för den verksamhet som du har synpunkter på. Under förutsättning att du inte är anonym, blir du kontaktad inom två arbetsdagar och får bekräftelse på att ditt klagomål har kommit till rätt person. Inom två veckor får du veta vad som har hänt med ditt klagomål.