Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter och klagomål är viktiga – det hjälper oss att bli bättre.

Tierps kommun vill ge bra hjälp och service. Därför är det viktigt för oss att ta del av vad du tycker är bra, vad som är mindre bra och vad du tycker att vi kan förbättra.

Är det en felanmälan?

Har du upptäckt ett fel som en trasig gatlykta eller har synpunkter på gator, vatten, renhållning eller fastigheter ska du göra en felanmälan.

Felanmälan

Lämna synpunkt eller klagomål

Du lämnar dina synpunkter och klagomål via kommunens e-tjänst och ärendet blir registrerat som allmän handling.

Lämna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Lämna anonymt eller via blankett

Vill du vara anonym i ärendet ska du använda kommunens blankett för synpunkter och klagomål pdf, 34 kB, öppnas i nytt fönster..

Blanketten finns att hämta på kommunhuset och på biblioteken kan du få hjälp att skriva ut den. Lämna blanketten i kommunhusets reception eller posta den som ett brev.

Anonyma synpunkter och klagomål blir registrerade som allmänna handlingar men du får ingen återkoppling i ärendet.

Det här händer sen

  • Du blir kontaktad inom två arbetsdagar med en bekräftelse att din synpunkt är framförd till rätt tjänsteperson.
  • Inom två veckor får du besked om vad som har hänt med ditt ärende.

Väljer du att vara anonym kan vi inte bemöta din synpunkt eller ge återkoppling i ditt ärende.