Nyheter och utbildningar

Här samlar vi aktull informtion inom konsumentorådet inom nyheter, evenimnag och utbildningar.

Alla utbildnignar som läggs upp är från oberoende källor och kostnadsfria.

Fynda på rea – genomtänkt och tryggt

Att handla på rea kan vara ett bra sätt att spara pengar på. Med hjälp av Konsumentverkets fem tips kan du fynda tryggt och säkert och bli ett reaproffs.

Fynda på rea – genomtänkt och tryggt | Hallå konsument – Konsumentverket (hallakonsument.se) Länk till annan webbplats.

Mall för reklamation vid bank- och kortbedrägerier

När någon tagit ut pengar med ditt kort, betalat med ditt kort eller gjort överföringar från ditt konto utan tillåtelse talar man om en obehörig transaktion. Om du upptäcker en obehörig transaktion ska du genast kontakta banken och reklamera transaktionen.

Bankbedrägerier och kortbedrägerier | Hallå konsument – Konsumentverket (hallakonsument.se) Länk till annan webbplats.

Koll på pengarna 2023

Koll på pengarna 2023 finns att ladda ned på Konsumentverkets webbplats.

Koll på pengarna 2023 (konsumentverket.se) Länk till annan webbplats.

Våra 5 bästa tips! - Konsumentverket

Ibland är det svårt att vara konsument, och misstagen kan bli väldigt dyra. I den här filmen ger vi på Konsumentverket våra fem bästa tips.

Våra 5 bästa tips! - YouTube Länk till annan webbplats. - Svenska

Our 5 top tips! - YouTube Länk till annan webbplats. - English

Konsumentverkets gratis utbildningsfilmer

Konsumentverket ha en mängd utbildningsfilmer tillgängliga på nätet för dig att nyttja vid behov.

Konsumentverket - YouTube Länk till annan webbplats.

Stöd vid konsumentkontakt

Formulären hjälper dig att strukturera din reklamatoner. Under varje rubrik finns beskrivning och förslag på hur du kan formulera dig och skriva i fältet under. Du behöver kopiera och klistara in de delar du vill ha och du kan kobinera det med egen text.

Reklmation

Bestrida faktura