• 2021-03-02 - Kommunen tar emot synpunkter på vattenverksamheter i Siggbo trädgårdsstad

  • 2021-03-02 - TLN fälls för publicering om kommunföreträdare

  • 2021-02-26 - Information om coronaviruset

  • 2021-02-25 - Fortsatt tydlig befolkningsökning -
    nybyggen och lantlig miljö lockar


  • 2021-02-25 - Digital workshop inför kommande Leaderperiod inom Leaderområdet Nedre Dalälven

  • 2021-02-24 - Tierps kommun uppmärksammar Sverigefinnarnas dag 24 februari

  • 2021-02-22 - Ny finsk samordnare ser stor finskspråkig potential

  • 2021-02-12 - Handel och trygghet - tema för frukostmöte

  • 2021-02-12 - Samverkan mellan kommunen, sociala företag och föreningar

  • 2021-02-09 - Kommunanställda antar friluftsutmaning

Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

NYHET Bo, trafik och miljö

Digital handläggning inom bygg och miljö

Från och med den 1 mars 2019 kommer ärenden inom miljö- och hälsoskydd, bygglov och naturvård att handläggas digitalt. Kunder och sökande kommer till större del att kontaktas via e-post för snabbare återkoppling.

Beslut som tas kommer inte längre att undertecknas med penna, utan signeras istället digitalt.

Förändringen är ett steg i digitaliseringsprocessen för effektiv och tydlig ärendegång. Ansökan via e-tjänst, utan krav på underskriven pappersblankett, är ett kommande steg som förbereds.

Mer information kommer vartefter nya e-tjänster blir tillgängliga.