• 2020-09-14 - Ny portal för annonsering av offentliga upphandlingar

  • 2020-08-27 - Klarare kring ny bredbandsaktör

  • 2020-08-13 - Fler elever väljer att studera på Högbergsskolan

  • 2020-08-13 - Brandförsvaret avråder från eldning

  • 2020-08-11 - Nytt övergångsställe vid Centralskolan

  • 2020-08-06 - Att bada med hund och häst

  • 2020-07-29 - Tillgång till service och handel är liksom närhet till goda jobb lika betydelsefullt för att skapa och upprätthålla en hållbar kommun.

  • 2020-07-27 - Störningar i eldistribution och telefoni

  • 2020-07-21 - Fler cykelvägar önskas i hela Tierps kommun

  • 2020-07-17 - Varning - nu blommar jättelokan

Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

NYHET Bo, trafik och miljö

Digital handläggning inom bygg och miljö

Från och med den 1 mars 2019 kommer ärenden inom miljö- och hälsoskydd, bygglov och naturvård att handläggas digitalt. Kunder och sökande kommer till större del att kontaktas via e-post för snabbare återkoppling.

Beslut som tas kommer inte längre att undertecknas med penna, utan signeras istället digitalt.

Förändringen är ett steg i digitaliseringsprocessen för effektiv och tydlig ärendegång. Ansökan via e-tjänst, utan krav på underskriven pappersblankett, är ett kommande steg som förbereds.

Mer information kommer vartefter nya e-tjänster blir tillgängliga.