OM SKOLAN

Välkommen till oss på Högbergsskolan!

Högbergsskolan är en lugn och trygg skola som ligger på 7 minuters gångavstånd från Tierps station. Förutom de tio nationella programmen erbjuder vi ett introduktionsprogram samt spännande profiler och inriktningar. Även anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning och SFI finns tillgängligt på skolan.

På Högbergsskolan går det totalt cirka 1000 elever och det arbetar ungefär 130 personer på skolan.

Byggnaderna är genomgående ljusa, fräscha och nyrenoverade och har anpassats för skolans många skiftande utbildningar och arbetsformer. Här finns moderna laboratorier, verkstäder, idrottsanläggningar och aulor i olika storlekar. I hjärtat av skolan ligger ett trevligt och välbesökt café samt en stor luftig matsal som blir en naturlig knutpunkt för både personal och elever.

Högbergsskolan strävar efter att vara mer än bara ett gymnasium – det är en inspirerande samlingsplats för alla typer av individer och en kreativ drivbänk för talang.

Behöver du vägledning i dina studier och tankar inför framtiden?

Högbergsskolans studie- och yrkesvägledare är ett stöd för dig i dina studier och ett bollplank kring framtida studie- och yrkesval.