För elever i åk 9

På Högbergsskolan erbjuder vi ett stort utbud av både högskoleförberedande program och yrkesprogram. På skolan finns ett starkt team som arbetar med elevhälsa och för dig som behöver extra stöd finns vår studio med speciallärare.

Skolan har ett modernt och välbesökt café som ligger väl placerat i skolans mitt. Eget bibliotek, stor idrottshall samt fräsch och luftig matsal är ytterligare saker som vi är stolta över att kunna erbjuda.

För oss på Högbergsskolan är eleven alltid i centrum och vi strävar efter att vara en inspirerande samlingsplats för alla typer av individer.

Är du nyfiken på hur det är att gå på Högbergsskolan och vill prova på ett program? Vi erbjuder då en möjlighet att vara elev för en dag hos oss.

Högbergsskolans program
Kombinera studierna med idrotts- eller musikprofil
Läs språk
Ansökan och antagning

Elev för en dag

Vill du prova på att vara elev för en dag på Högbergsskolan?

Mejla kontaktpersonen till det program du vill besöka. Ni kommer tillsammans överens om vilken dag och tid som du gör ditt besök. Självklart får du äta lunch i vår fina matsal.

Barn- och fritidsprogrammet ann-sofie.swartskold@utb.tierp.se

Bygg- och anläggningsprogrammet roger.nilsson@utb.tierp.se