Ansökan och antagning

Det är mycket att sätta sig in i inför valet av gymnasieutbildning. På gymnasieguiden.se finns bra information och tips att ta del av, både för dig som ska börja gymnasiet och för dig som är förälder/vårdnadshavare.

Hur ansöker man?

Du som ska välja gymnasieutbildning ska göra din ansökan på webben. Användarnamn och lösenord får du genom din studie- och yrkesvägledare. Ansökan är inte giltig förrän du BEKRÄFTAT den och SKRIVIT UT den. Kvittensen ska därefter undertecknas av dig och lämnas till studie- och yrkesvägledare på din nuvarande skola.

Tidplan för antagningen hittar du här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Elever som är folkbokförda i annan kommun ansöker via sin hemkommun. Sökande med sekretesskydd ska använda pappersblankett. Kontakta din studie- och yrkesvägledare eller Gymnasieantagningen.