Bibliotek

Uppslagen bok i ett bibliotek.

I vårat bibliotek finns skönlitteratur och facklitteratur i olika svårighetsgrad, dagstidningar, tidskrifter och ett flertal databaser. Högbergsskolans bibliotek ligger en trappa upp i A-huset.

Bibliotekets öppettider:

Måndag, tisdag, torsdag 9.00–16.00
Onsdag, fredag 9.00–15.00
Stängt under lov och helger

Elever har tillgång till datorer för skrivarbete och informationssökning. Personal finns tillgänglig för hjälp såväl när det gäller att hitta nöjesläsning som information till skoluppgifter.

Våra medier ingår i det kommunala biblioteksbeståndet och cirkulerar därför mellan kommunens olika bibliotek. Böcker som saknas i kommunens bibliotek kan beställas från andra bibliotek som s.k. fjärrlån.

Om du har en läsnedsättning kan du låna talböcker hos oss eller få hjälp med att skapa ett eget konto på LEGIMUS för att kunna ladda ner böcker och lyssna direkt i mobilen.

Välkommen!

E-post: biblioteket.hogbergsskolan@tierp.se