- tierp.se
- Omsorg och stöd
- Klagomålshantering inom omsorg och stöd
Kontakta kommunen
Telefontider | Må - fr 9.00-16.00 |
---|---|
Telefon | |
E-post | |
Besök | Centralgatan 7, Tierp |
Öppet | Må - fr 7.30-16.00 |
Klagomålshantering inom omsorg och stöd
Inom Tierps kommun ser vi dina synpunkter och klagomål som en tillgång i vårt arbete med att säkra bra kvalitet. Dina synpunkter är därför viktiga och ger oss möjlighet att förbättra vår verksamhet.
Så här gör du:
- Vänd dig i första hand till ansvarig enhetschef. Kontaktuppgifter finns under respektive verksamhet. Enhetschefen tar emot ditt klagomål och inom 7 arbetsdagar får du besked om hur handläggningen av ditt klagomål går vidare.
- I andra hand eller om du inte är nöjd med den kontakt eller de förslag till åtgärder som du fått kan du lämna dina klagomål via kommunens allmänna klagomålshantering
. Dina synpunkter/klagomål lämnas efter det vidare till närmast överordnad chef för den verksamhet ditt klagomål berör.