Kontakta kommunen

Kontaktuppgifter till tierps kommun‌

Telefontider

Må - fr 9.00-16.00

Telefon

0293-21 80 88

E-post

medborgarservice­@tierp.se

Besök

Centralgatan 7, Tierp

Öppet

Må - fr 7.30-16.00

 

Föreningsbidrag

Tierps kommun har flera olika former av föreningsbidrag. Kanske har din förening barn- och ungdomsverksamhet, planerar att utbilda sina ledare eller funderar på att genomföra en konsert.

I Regler för bidrag till föreningarPDF (pdf, 163 kB) hittar du information om alla våra föreningsbidrag.

I Årshjul föreningsbidragPDF (pdf, 66 kB) hittar du viktiga datum för föreningar, t ex sista ansökningsdag och utbetalningstillfällen.

Årshjul föreningsbidrag

Ansök föreningsbidrag digitalt

Från och med den 1 juli 2021 ansöker alla föreningar bidrag digitalt i systemet ibgo.tierp.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Det är samma system som också används för att boka lokaler.

Föreningen registrerar sig som kund i systemet och kan därefter söka bidrag. Har föreningen tidigare bokat lokaler finns ni redan i systemet.

Att samla alla ansökningar på en digital plattform gör det enklare att få överblick över sina sökta bidrag och se status på sin ansökan.

Så här ansöker ni om bidrag

Registrera föreningen på ibgo.tierp.se

För att ta reda på om er förening redan finns registrerad kolla i föreningsregistret på ibgo.tierp.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Föreningar som saknar inloggning: gå in på ibgo.tierp.se, klicka på logga in, scrolla ner till ”Registrera dig som ny användare” och klicka på FÖRENING. Skapa där en föreningsansökan, kunden (föreningen) skapas i systemet när kommunen godkänt ansökan.

Föreningar som har inloggning i systemet men vill lägga till en användare som ska vara ansvarig för bidragsansökningar lägger själva till användare under Förening, Användare, Skapa ny användare. Fyll i e-postadress och namn och välj rollen ”Ansvarig förening”. När ni lägger till användare får den personen ett mail om hur den registrerar sig i systemet.

Finns er förening i systemet men ni saknar inloggningsuppgifter, kontakta oss så hjälper vi er att komma igång.


I systemet interbook är det föreningen som är Kund. Personer som ska boka lokal eller söka bidrag åt föreningen är Användare i systemet. För att söka bidrag ska man vara användare med rollen ”Ansvarig förening”.

Söka bidrag på ibgo.tierp.se

Användare med rollen ”Ansvarig förening” kan söka bidrag. Logga in i systemet och klicka på ikonen ”Bidrag” i vänsterkanten. Här visas en översikt av tidigare sökta bidrag (endast de som sökts i systemet) och påbörjade ansökningar, i listan framgår status på ansökan.

För att göra en ny ansökan klicka på NY BIDRAGSANSÖKAN, då kommer ni till en rullist där ni kan välja bland de bidrag er förening kan söka just nu. Bidragen syns endast i denna meny under den period ansökan är öppen (Här finns årshjul med ansökningsdatumPDF (pdf, 66 kB)).PDF (pdf, 163 kB)

Välj det bidrag ni vill söka och klicka på VÄLJ. Nu kommer ni till ansökningsformuläret, fält med röda stjärnor är obligatoriska att fylla i. Längst ner på sidan finns möjlighet att bifoga bilagor. Längst ner väljer ni antingen SKICKA IN ANSÖKAN: ansökan skickas in till kommunen och kan inte ändras. Eller SPARA: ansökan sparas på ert konto och kan ändras senare, men är inte inskickad till kommunen. Väljer ni spara måste ni alltså komma ihåg att gå in och skicka in ansökan innan ansökningstiden går ut.

Lämna in årshandlingar på ibgo.tierp.se

Årshandlingar från föreningen laddas upp i systemet under Förening, Dokumenthantering. Föreningen ska även se till att Grunduppgifter för föreningen är aktuella samt att styrelse och kontaktuppgifter till dessa är uppdaterade.