- tierp.se
- Omsorg och stöd
- Hälso- och sjukvård
- Synpunkter och klagomål inom hälso- och sjukvård
Kontakta kommunen
Telefontider | Må - fr 9.00-16.00 |
---|---|
Telefon | |
E-post | |
Besök | Centralgatan 7, Tierp |
Öppet | Må - fr 7.30-16.00 |
Synpunkter och klagomål inom hälso- och sjukvård
Om du inte är nöjd med den vård du fått kan du lämna synpunkter eller klagomål. Det kan du göra på olika sätt. Med dina synpunkter kan du bidra till att vården blir bättre och säkrare.
Om du har synpunkter eller klagomål på den hälso- och sjukvård du fått ska du i första hand vända dig till den aktuella verksamheten. Inom Tierps kommun kan Medborgarservice hjälpa dig att komma i kontakt med rätt person inom verksamheten.
Du kan även kontakta patientnämnden i Uppsala län.
Vissa händelser kan du anmäla till Inspektionen för vård och omsorg, IVO.